top of page
bubbles.png


Onze droom...


Wij geloven dat betekenisvolle mensen en betekenisvolle organisaties de juiste dingen doen. Juist in de zin van het goede, het schone en het ware.


Door daaraan bij te dragen, maken wij de wereld waarin wij leven een stukje beter. Onze droom is zoveel mogelijk mensen en organisaties betekenisvol te laten zijn.

Onze fabriek...

​

Wij begeleiden mensen en organisaties op hun pad naar betekenisvol worden/willen zijn. Dit doen wij door het faciliteren van (inter)menselijke processen die nodig zijn om daar concrete invulling aan te geven.

 

Die begeleiding is zowel persoonlijk, voor teams, als voor hele organisaties. 
We doen dat vanuit verbinding, ervaringsgericht en fact-based. Want alleen als we het samen en in samenhang, creëren we de impact die nodig is.

over ons

logo_de_droomfabriek_wit.png

Onze naam zegt het al … dromen en fabrieken. Het begint met een verlangen over wat je wilt bereiken in de toekomst. Noem het een visie, een purpose of een missie, wij noemen het een droom. Maar dat alleen is niet voldoende. Die droom moet gemanifesteerd worden, je moet het gaan doen, of zoals wij zeggen fabrieken. In het spanningsveld tussen dromen en fabrieken begeleiden wij mensen, teams en organisaties.


Dromen is...

Creëren van een gezamenlijke inspirerend perspectief
 

Zorgen voor veiligheid en verbinding tussen mensen en teams

Bewust worden van de uitdagingen én de mogelijkheden

Koppelen van persoonlijke dromen aan die van de organisatie

 


Fabrieken is...

Samen bouwen aan moedig leiderschap

Scheppen van ruimte waarin gecreëerd kan worden

Organiseren van eigenaarschap van eenieder om het ook te gaan doen!

Behalen van duurzame (blijvende) resultaten voor mens en organisatie 

 

en wij...

Wij geloven in de potentie van mensen en hebben onze organisatie daarop ingericht.
Wij zijn georganiseerd in een coöperatieve vorm, waarin gelijkwaardigheid essentieel is. Wij besturen De Droomfabriek vanuit de principes van holacracy. Dat is een vorm van sturing waarin er geen hiërarchie is, maar die werkt vanuit eigenaarschap en een gezamenlijke verantwoordelijkheid.

 

Wij hebben ons pand zoveel mogelijk duurzaam en Cradle2Cradle ingericht,
wekken zelf onze stroom op en verwarmen ons pand op bio-massa. Het eten dat wij ons zelf en onze gasten voorschotelen is biologisch en vers gemaakt. En onze locatie ligt midden in de natuur die als inspiratiebron en katalysator dient en waarin je echt even los kunt komen van het dagelijkse.

dit zijn

onze kernwaarden

1769759-200.png
Persoonlijk

Wij vinden het belangrijk om betekenisvolle relaties te bouwen en te onderhouden. Ons hart is open en uitnodigend en wij kijken en onderzoeken met een open mind. We zoeken de kwetsbaarheid op en wij willen anderen raken. Ons systeem is open en uitnodigend.

1769705-200.png
Toekomstgericht

Wij denken en handelen met volgende generaties in ons achterhoofd. Dat noemen wij duurzaam. Het inspireert ons om in het nu het goede, het schone en het ware te doen. Wij tonen lef, nemen initiatief, zijn vernieuwend en durven met een open hart en scherpe geest te handelen. We maken zaken concreet en zetten aan tot actie

1769744-200.png
Verwonderend

Wij laten zien wat mogelijk is. Wij geloven in het ervaren van nieuwe wegen. Wij zijn optimisten en schijnen licht op zaken die vaak onderbelicht zijn. Leggen dingen bloot die veelal verborgen zijn. Speels en doortastend. Uitdagend en vertrouwd. Met liefdevolle scherpte.


Opgericht in 2000...


De Droomfabriek is opgericht door Ralph Zebregs (foto) op 1 september 2000. In zijn beleving hadden trainingsbureaus te weinig oog voor de specifieke organisatie uitdagingen en consultancybureaus te weinig voor de menskant van een verandering. Uitgedaagd door een eerdere werkgever richtte hij de Droomfabriek op om daarmee deze twee invalshoeken te combineren. 


Grote klanten verbinden zich


Begin 2004 groeide de Droomfabriek uit naar een driemanschap. Grotere opdrachten bij onder andere Philips, Unilever en de Belastingdienst werden geworven. Voor Belastingdienst werd het Bottom-up programma gecreëerd. Een succesvol activatie programma waarvan de kern tot de dag van vandaag door de Droomfabriek wordt ingezet. Door de jaren bleef de Droomfabriek organisch groeien. 


Unieke eigen locatie


In 2006 ontstond de droom van een eigen locatie. Een locatie die de begeleidingsprocessen van de Droomfabriek zou ondersteunen en versterken. In 2008 werd deze locatie gevonden in de vorm van een korte golf zendgebouw in Radio Kootwijk. Al vanaf die eerste jaren is er goede samenwerking en een warme relatie met onze huurbaas Staatsbosbeheer. 

IMG_6359.PNG
foto ralph.png
bubbles.png

onze reis

historie


Groei: begeleiding van young professionals in hun ontwikkeling en organisaties in moeilijke tijden


Meer nieuwe mensen sloten aan en o.a. de Jonge Droomfabriek kwam tot stand. Dat was het begin van een serie traineeprogramma’s die we nog steeds voor gerenommeerde Nederlandse bedrijven verzorgen.  In de crisistijden vanaf 2008 bleek de Droomfabriek van blijvende toegevoegde waarde om mensen en organisaties te begeleiden in moeilijke tijden. Zo hebben we fabrieken van o.a. Unilever en Philips op een menselijke manier helpen sluiten door antwoord te geven vanuit een droom en niet vanuit strijd.

unilever.png


Verder als coöperatie

 

Begin 2018 heeft de Droomfabriek zichzelf opnieuw uitgevonden. Onze droom en de waarden zijn overeind gebleven maar onze eigen organisatie is op de schop gegaan. We zijn van een maatschap overgegaan in een coöperatie. Een aantal mensen vertrok, een aantal is gebleven en nieuwe leden hebben zich aangesloten. Onze bijzondere locatie blijft uitvals- en thuisbasis en met hernieuwde energie zijn we samen met onze klanten nog steeds bezig de wereld een beetje mooier te maken.

IMG_2174.jpeg
heineken-philips-unilever.png
bottom of page